Szakanyag igénylés - ellátás

· Áttekintés

Az alakulatok különféle logisztikai anyagokkal, eszközökkel (a továbbiakban: szakanyag) történő ellátása egy folyamatosan ismétlődő, rengeteg manuális ügyintézéssel járó feladatrendszer mind az igénylők, megrendelők, mind a megrendelést feldolgozók, illetve azokat teljesítő logisztikai szakállomány vonatkozásában. 

Az adatbáziskezelő egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy egy sor olyan adat tárolható benne, amely adatok bármikor felhasználhatók adott számítások esetén. Ilyenek tipikusan pl. a lőgyakorlatok, kézigránát dobó gyakorlatok, BTR lövészetek, stb. E feladatoknak adott a lőszerszükséglete, amely alapvetően létszám függő. Adott foglalkozás létszám megadása esetén tehát automatikusan és azonnal elvégezhető a foglalkozás lőszerszükséglet-számvetése.

A szakanyag igénylés-ellátás számítógépes programmal történő kiváltásának további előnye, hogy  nem kell többé anyagnem felelősönként külön Excel táblázatokat készíteni, azokat kitölteni, elküldeni az összesítést végző személynek, összesíteni, manuális módon jóváhagyásra előkészíteni, sokszorosítani, majd újra eljuttatni valamennyi érintett részére.

A "SzakanyagEllátás" applikációnak az egyik legfontosabb jellemzője, hogy felhasználóbarát, könnyen elsajátítható, használata nem igényel kiemelkedő számítástechnikai ismereteket. Elindítása után egy könnyen kezelhető, letisztult felület jelenik meg. Az adatbázisok egy helyről (szerver) érhetők el és bármikor, egyszerre több felhasználó is használhatja ugyanabban az időben.

Az alkalmazás automatikusan biztosítja a témával kapcsolatos releváns listákat, lekérdezéseket, jelentéseket, igény esetén elkészíthetők, illetve kinyomtathatók a kapcsolódó okmányok.

· A program célja:

Az edddigi hagyományos, papír alapú szakanyag igénylések, az azokra adott visszacsatolások kiváltása MS Access adatbáziskezelő programmal, azaz ezen folyamatok elektronikus úton történő végrehajtása lehetőségének biztosítása az érintett személyi állomány (a továbbiakban: felhasználók) részére.

A program nemcsak a két résztvevő (igénylők és ellátók) közötti "kommunikációt" biztosítja, hanem - a közös adatbázisokból kifolyólag - valamennyi felhasználó részére lehetővé teszi az adatokhoz való hozzáférést, azok olvasását, megtekintést. Ez utóbbi jogosultságokkal szabályozott.

A két résztvevő (igénylők és ellátók) szemszögből az igényelt és biztosított szakanyagok cikktörzsből történő kód, HETK és/vagy név szerinti gyors kiválasztása.

Az adatbevitelek minimalizálása lenyíló ablakokkal, előre megadott adatok kiválasztásával.

Az igények elektronikus levélben történő elküldési lehetősége.

A többi felhasználó szemszögéből (pl. elöljárók, feljebbvalók, stb.) a központi adatbázisok által biztosított lekérdezések, jelentések tanulmányozása, az aktuális igények-ellátások nyomon követése.

· Főbb követelmények

  • A nyilvántartás az adatvédelem maximális figyelembevétele mellett tegye lehetővé a felhasználók egyidejű munkavégzését.
  • A program az asztalon elhelyezett parancsikonnal folyamatosan legyen elérhető, biztosítva azt, hogy a felhasználó bármikor elérje a saját adatait, az igényekre adott válaszokat.
  • Optimálisan használja a hardver és az operációs rendszer adta lehetőségeket.
  • A progrm futtatásához MS Access 2016, vagy annál későbbi kiadású MS Office program szükséges.
  • Az adott szervezet valamennyi felhasználója részére legyen elérhető.
  • Telepítése a hálózatról legyen automatikus.
  • Az esetleges program fejlesztések, frissítések, updatek legyenek automatikusan elérhetők, alapvetően felhasználói beavavatkozástól mentesek.
  • A program tegye lehetővé a közös, központilag frissített egy adatbázis használatának lehetőségét, minimalizálva ezzel a hibalehetőségeket (pl. felhasználók adatai, cikktörzs) és maximalizálva az adatok illetékesek általi elérhetőségét, értékelhetőségét.
  • A program legyen testreszabható valamennyi funkciójából eredő adat vonatkozásában.
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el