HLIR

· Áttekintés:

A Helyi Logisztikai Információs Rendszer (HLIR) egy adatbázis megjelenítésére alkalmas eszköz. Alapja a Microsoft Access adatbázis-kezelő szoftver, amely lehetővé teszi az adatbázis táblák és rekordok megjelenítését és szerkesztését, illetve a lekérdezések és jelentések, diagramok, stb. készítését.

A HLIR - ben készített adatbázisok - nyugodtan nevezhetjük őket programoknak - biztosítják:

  • központi adatbázisok használatát valamennyi program részére;
  • az adatok egyidejű beírását és/vagy olvasást a felhasználók részére - a kialakított jogosultságoknak megfelelően;
  • telepítés, a frissítés, az adatok biztonsági mentését - automatikusan.

A fenti képességekkel egy sor, folyamatosan ismétlődő, sok manuális ügyintézéssel járó feladatrendszer automatizálható. Ilyen lehet pl. a különböző rendszerességű (napi-, heti-, havi-, éves) jelentések, nyilvántartások elkészítése, a munkaidő nyilvántartás (jelenléti ív), az ebédjegy rendelés, a szolgálati gépjármű igénylés, stb.

A HLIR programok legfontosabb jellemzői:

  • minden MS Office programcsomaggal rendelkező felhasználó elérheti;
  • valamennyi program felhasználóbarát; közös jellemzőjük:
  • az interaktív kommunikációs lehetőség, a felhasználó állandó segítése a súgó által;
  • a könnyű elsajátíthatóság;
  • az alap számítástechnikai ismeretekkel való használhatóság;
  • az átlátható menürendszer, letisztult felület.
  • a témával kapcsolatos releváns listák, lekérdezések, jelentések biztosítása.

· A program távolabbi célja:

Egy olyan közös, egységes törzsadattáron, adatbázison alapuló program elindítása, működtetése, amely helyi, szervezeti szinten a jogosultságoknak megfelelően minden felhasználó számára biztosítja a logisztikai információk (anyagi-technikai helyzetjelentések, nyilvántartások, készletgazdálkodás, anyagigénylések, visszaigazolások, jelentések, szabályzók) megszerzését.

· Követelmények

  • A program tegye lehetővé a közös, központilag frissített egy darab adatbázis használatának lehetőségét, minimalizálva ezzel a hibalehetőségeket és maximalizálva az adatok illetékesek általi értékelhetőségét.
  • Legyen biztosított a központi adatbázis kezelése, karbantartása. Ehhez legyen biztosított olyan a felület, amelyen egy informatikai alapismeretekkel rendelkező adminisztrátor képes gyorsan, precízen végrehajtani a szükséges karbantartásokat.
  • Az adminisztrátori felület jelszóval legyen védve.
  • A program az adatvédelem maximális figyelembevétele mellett tegye lehetővé a felhasználók egyidejű munkavégzését.
  • A havi naptárakat futtató applikációk legyenek képesek automatikusan kezelni a magyarországi munkaszüneti- és ünnepnapokat, továbbá az adminisztrátor által évenként bevitt "áthelyezett" munkanapokat és pihenőnapokat.
  • A program az asztalon elhelyezett parancsikonnal folyamatosan legyen elérhető, biztosítva azt, hogy a felhasználó bármikor elérje a kívánt applikációt.
  • Optimálisan használja a hardver és az operációs rendszer adta lehetőségeket.
  • A program futtatásához MS Access 2016, vagy annál későbbi kiadású MS Office program szükséges.
  • Az adott szervezet valamennyi felhasználója részére legyen elérhető oly módon, hogy a felhasználói névjegyzékben nem szereplő személyek minden applikációban csak olvasási jogosultsággal rendelkezzenek.
  • A felhasználói névjegyzékben szereplő személyek vonatkozásában a program - a jogosultságoknak megfelelően - tegye lehetővé a felhasználók saját adatainak bevitelét, törlését, módosítását.
  • A program telepítése a hálózatról legyen automatikus, vagyis a telepítéshez csak a telepítő fájl elérhetőségét kelljen megadni.
  • Legyen üzembiztos, kellően kipróbált, tesztelt, alkalmazkodjon az újabb igényekhez.
  • Az esetleges program fejlesztések, frissítések, updatek legyenek automatikusan elérhetők, alapvetően felhasználói beavavatkozástól mentesek.
  • A program legyen testreszabható valamennyi funkciójából eredő adat vonatkozásában.
  • Legyen jól dokumentált, állandóan elérhető súgója.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el