Szolgálati gépjármű igénylés
· Áttekintés:
A jelenlegi szabályozások szerint az e-mailben és/vagy telefonon történő gépjármű igénylés napról-napra ismétlődő, sok manuális ügyintézéssel járó feladatrendszer mind az igénylők, mind az igényt feldolgozó, kielégítő garázsmester vonatkozásában. Mivel a feladatrendszer bizonyos funkciói megegyeznek, folyamatosan ismétlődnek, célszerűnek látszik a folyamatok automatizálása, amihez az MS Access adatbáziskezelő program adhat egyfajta keretet.
A szolgálati gépjármű igénylése számítógépes programmal történő kiváltásának további előnye, hogy az érintetteket megkíméli az ezzel kapcsolatos manuális munkától, ügyintézéstől, papírmunkától. Telepítését követően az Asztalon egy ikon formájában állandóan rendelkezésre áll.
A program felhasználóbarát, könnyen elsajátítható, használata nem igényel kiemelkedő számítástechnikai ismereteket. Elindítása után egy könnyen kezelhető, letisztult felület jelenik meg.
Fontos az egyszerű kezelhetősége, a felhasználó folyamatos segítése a súgó által.
Az alkalmazás automatikusan biztosítja a témával kapcsolatos releváns listákat, lekérdezéseket, jelentéseket, igény esetén elkészíti a napi, a heti, illetve a havi igényléseket, biztosítja azok nyomtatását.
· A program célja:
Az eddigi hagyományos, e-mail (telefon) alapú szolgálati gépjármű igénylés kiváltása MS Access adatbáziskezelő programmal, azaz az igénylések elektronikus úton történő végrehajtása lehetőségének biztosítása az érintett személyi állomány (a továbbiakban: felhasználók) részére.
Felhasználói szemszögből a szolgálati gépjármű egységes, gyors, precíz, megbízható, néhány gombnyomással történő végrehajtása.
A szolgálati gépjármű igénybevételek folyamatos nyomonkövetése, ezáltal a kapcsolt igénybevételek tervezhetősége, végrehajthatósága lehetőségeinek kitágítása.
A garázsmester szemszögéből tekintve az igények egy-egy gombnyomással történő visszaigazolása, azoknak a kívánt módon történő listázása, igény esetén nyomtatása.
Mindkét fél vonatkozásában: a programmal végrehajtott igénylési folyamattal az igénylési időintervallum számottevő csökkentése, ezzel együtt a folyamatos nyilvántartás biztosítása, a munkavégzés hatékonyságának emelése.
· Követelmények
- A nyilvántartás az adatvédelem maximális figyelembevétele (ld. 5. pont) mellett tegye lehetővé a felhasználók egyidejű igénylését.
- A program az asztalon elhelyezett parancsikonnal folyamatosan legyen elérhető, biztosítva azt, hogy a felhasználó és a garázsmester bármikor elérje az adatokat.
- A program tegye lehetővé a felhasználók részére saját - "igény" státuszú, aza még vissza nem igazolt - adatainak törlését, módosítását.
- Optimálisan használja a hardver és az operációs rendszer adta lehetőségeket.
- A program futtatásához MS Access 2016, vagy annál későbbi kiadású MS Office program szükséges.
- Az MH TTP valamennyi felhasználója részére legyen elérhető.
- Telepítése a hálózatról legyen automatikus.
- Legyen üzembiztos és karbantartható, kellően kipróbált, tesztelt, alkalmazkodjon az újabb igényekhez.
- Az esetleges program fejlesztések, frissítések, updatek legyenek automatikusan elérhetők, alapvetően felhasználói beavatkozástól mentesek.
- A program tegye lehetővé a közös, központilag frissített egy darab adatbázis használatának lehetőségét, minimalizálva ezzel a hibalehetőségeket (pl. felhasználók adatai, igénybevételek okai, helyei) és maximalizálva az adatok illetékesek általi értékelhetőségét.
- A program legyen testreszabható valamennyi funkciójából eredő adat vonatkozásában.
- Legyen jól dokumentált, állandóan elérhető súgója.
Ide írhatsz...